دانشگاه اسلامی در بیانات رهبر انقلاب
به فیلم دیدار آیت الله خامنه ای با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه کنید و نظراتتان را در بخش کامنت بنویسید.
این فیلم را اینجا ببینید
« تصویر روز ؛ تابلوی مکمل سر یکی از کوچه های قم | صفحه اصلي | نامه دوم دکتر سروش به آیت الله سبحانی »
به فیلم دیدار آیت الله خامنه ای با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه کنید و نظراتتان را در بخش کامنت بنویسید.
این فیلم را اینجا ببینید
Comments
نتیجه غیر اخلاقی : کیش ، خارج ، ترویج موسیقی عیب هستند
Posted by: هموطن ناآگاه | mai 6, 2008 1:11 PM
رهبر فرزانه که می گویند واقعا ایشان است بویژه تحلیل خردمندانه ایشان در انتهای فیلم مبنی بر اینکه ما چرا به سمت اختلاط زن و مرد رفته ایم و ایشان (غربیها) چرا به عدم اختلاط و جداسازی زن و مرد نرفته اند خیلی پر معنا و کارشناسانه است!!!
خوشا بحال مردم ایران که چنین فرهیختگانی بر ایشان حاکمند... من که دارم از فرط شادمانی به وجد میام شما را نمی دانم.
ضمنا دکتر معین شیطون هم فهمیده بود رهبر می خواهد کیسه به تنش بکشه جیم کرده بود. ای نجف آبادی زرنگ
Posted by: مخلص ولایت ... | mai 6, 2008 2:02 PM
سلام علیکم.
من نمی توانم یوتیوب ببینم. متن ندارد؟
سراج : نه این یک فایل ویدیویی و فاقد متن است
Posted by: سیدعباس سیدمحمدی، ایران، تهران | mai 7, 2008 3:26 PM
خوب که چی؟ گیریم ایشان با موسیقی و سفرهای دانشجویی به خارج و کیش مخالف باشد می خواهید بگویید رهبر مرتجع است؟ این رهبر هر چه هم چنین برچسبهایی بخورد از خیلی ها توی نظام جمهوری اسلامی روشنتر است. ایشان و آقای مصباح را مقایسه کنید؟ ایشان و مراجعی همچون وحید خراسانی و بهجت را مقایسه کنید؟ بی تردید مقام معظم رهبری از این افراد مدرنتر فکر می کند. شما اصلاح طلبان عیبتان این است دنبال ایده آلهای دست نیافتنی در جامعه ایران هستید به هاشمی توی مجلس ششم حمله کردید بعد فهمیدید خود او می تواند ناجی تان باشد و پشیمان شدید و حالا طرفدار او شده اید. دست بردارید از این بازیهای بچه گانه.
Posted by: جمال صفاتی | mai 7, 2008 8:44 PM
خاک بر سر این هیات دولت...خاک بر سر همشون...
همه مث ماست نشستن به خزعبلات حضرت آقا گوش میدن...
سراج : جهت اطلاع آقا رامین و خوانندگان محترم ، این جمع ظاهرا اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند و نه اعضای هیأت دولت اما در عین حال سکوت سنگین حاکم بر جلسه خیلی معنا دار است.
Posted by: رامین | mai 7, 2008 8:47 PM
خیلی ببخشید آقای رامین ، خود شما اگر آنجا بودی ...یه می کردی اعتراض کنی؟ آخرین کسی که رو در رو به خامنه ای اعتراض کرد می دونی کی بود؟ مهندس موسوی خوئینی نماینده مجلس ششم بود که بعدا با شش ماه زندان انفرادی پاسخش را دادند پس نباید زیادی شجاعت بخرج داد.
Posted by: کاوه غلامی | mai 7, 2008 9:07 PM
سلام جناب میردامادی
آیا شما قائل به تغییر در افراد هستیدیا خیر؟ واینکه فردامکان جبران اشتباه دارد .من نمی خواهم جانب ایشان را بگیرم و این نوشته من در تأیید سخنرانی ایشان نیست ولی به هر حال شعار آزادی بیان زمان خاتمی این توهم را برای ایشان ایجاد کرده بود که اینچین سخنانی را ایراد نمودند ولی اکنون پس از گذشت 6ـ5 سال و در دوران ریاست جمهوری به ظاهر مورد تأیید ایشان سخنان متفاتی از ایشان منتشر می شود .از شما دعوت می کنم که به سخنرانی اخیر ایشان در شیراز توجه فرمایید.http://negarakha.blogfa.com/post-470.aspx
Posted by: مریم متانت | mai 9, 2008 12:17 PM
حرفهاي اقاي رهبر بيش از حد غير منطقي است! كساني كه با خلقيات ايشان از نزديك اشنا مي باشند مي دانند كه نامبرده از جائي دلش بدجور اتش داشته و حقنه كرده همين كه مجال گير اورده بد جور زده به صحراي كربلا!
راستي اقاي ميردامادي شما كه در سال 78 در كوي دانشگاه بودي، دانشجوها چي شعار مي دادند...؟
اين دكتر معين هم موجوديست براي خودش .....
Posted by: Anonymous | mai 10, 2008 1:04 AM
بنام خدا
در این مورد:
اول اینكه، فراموش نكنید كه رهبر جمهوری اسلامی ایران سخن می گوید، و ایشان نظر ارشادی خود را برای جامعه اسلامی مطری می كنند نه یك جامعه غربی..٫
دوم اینكه، مبحث ایشان اتفاقا بار اخلاقی دارد، اینكه دانش جویان به سفرهای فرهنگی داخل ایران بپردازند اشتباه نیست. ما در دوران دانشجوئی از این گونه سفرها مطلقا به بهره بوده ایم، حال اگر دانشگاهها بتدریج به این گونه سفرها می روند چه بهتر كه سفرها از بار علمی و فرهنگی بالائی برخوردار باشند تا حس ایرانی دانشجویان تقویت شود.
سوم، در مورد سفر خارجی و كیش، باید دید اهداف سفر چیست. فهم من از كلام رهبر این بود كه ما هنوز ایران شناس نشده ایم و ایران خودمان را نفهمیده ایم، خارج رفتن ممكن است شبه داشته باشد. اما اگر هدف از سفر خارجی كه پیامبر اكرم (ص) نیز آنرا جهت كسب علم توصیه فرموده اند، ممدوح نیز هست. سفر كیش نیز عموما یك سفر اقتصادی تلقی می شود، مگر اینكه خلاف آن ثابت شود. سفرهای اقتصادی وظیفه دانشگاه نیست، وظیفه دانشگاه آگاهی علمی و فرهنگیست.
پنجم، در مورد موسیقی نیز می توان نظر رهبر را عقلانی و در چارچوب اخلاقی توصیف كرد. اگر دانشجویان علاقه به فراگیری موسیقی داشته باشند، خوب می توانند به كلاس های بیرون بروند، از این جهت نیز دانشگاه كلاس فرهنگ و ادب و علم است. البته این با برگزاری كنسرت های موسیقی سنتی كه هویت فرهنگی ایرانیست منافات ندارد.
ششم، اختلاط پسر و دختر، بنظرم در دنیای روز به روز مختلط دیگر كمتر مورد بحث است، اگرچه رهبر وظیفه خود می داند كه برای حفظ اخلاقی جامعه نظرات ارشادی خود را مطرح كند. اما شخصا معتقدم كه این گونه مباحث باید در سطی جامعه شناسی مطرح و مورد مناظره قرار گیرد. اصرار بر عدم اختلاط بایستی به انزوای دانشجویان دختر یا پسر ختم نشود، بلكه آثار آن مورد بررسی قرار گیرد..
كلام آخر اینكه در از انتقادهای غیر محترمانه نسبت به هر فرد و هر كسی در هر كجا و با هر زبانی نفرت دارم/ لذا از دوستان خواهش می كنم نظرات خود را حتی در صورت تقابل قطعی محترمانه مطرح كنند و از آقای میردامادی انتظار دارم كه این موضوع را مورد توجه قرار دهد...
طاهری موسوی
Posted by: Anonymous | mai 11, 2008 4:17 PM
جناب طاهري
شما كه اينهمه از انتقادهاي غير محترمانه متنفري ايا از زنداني كردن بيگناهان هم متنفري؟ ايا از شكنجهء دانشجويان هم متنفري؟ ايا از قتلهاي زنجيره اي هم متنفري؟ايا از تضييع هزاران حق الناس هم متنفري؟ايا از عامل و امر اصلي اين كارها هم متنفري؟ايا....
ايا اين تنفرت را به ايشان هم ابراز كرده اي؟
دوست عزيز خودت هم مي داني كه از چه چيزي داري دفاع مي كني؟
قابل و باقي چرا در زندان افتاده اند ؟ با احمد باطبي در زندان چكار كردند؟حجاريان را چه كساني ترور كردند؟ عباس عبدي چرا 38 ماه در انفرادي افتاد ؟ اكبر گنجي و محسن سازگارا چرا تا حد مرگ اعتصاب غذا كردند؟صدها روزنامه نگار به ارادهء چه كسي از نان خوردن افتادند؟ ايا مي داني فروهر و زنش با چند ضربه چاقو به قتل رسيدند؟
حرف اخر؛
منهم متنفرم از كساني كه به قول نيچه اخلاق نزدشان چيزي نيست جز ماسك و بهانه اي براي زبونيشان.
Posted by: Anonymous | mai 13, 2008 12:20 AM
بنام خدا
دوست عزیزم، بله از این همه چیزهائی كه فرمودید نه تنها نفرت دارم بلكه بعضا غصه هم می خورم. سیستمی كه امام (ره) دنبال آن بود بی تردید با این سیستم كنونی بسیار متفاوت است و اكنون اگر راههای مسالمت آمیز و مردم سالارانه در جهت اصلاح آن صورت نگیرد و مانع پیدا كند، بی تردید با مشكلات جبران ناپذیری روبرو خواهیم شد... من حتی از وقوع جنبش های شبه ماه مه ۶۸ در ایران عزیر نیز هراس دارم... و از انتقادهای سازنده و دمكراتیك و منصفانه قویا حمایت می كنم... چه اینكه دستگاه قضائی و دولت باید پاسخگوی بسیاری از مسائل باشد و رهبر نقش نظارتی دارد كه تا آنجا كه من اطلاع دارم نقش خودشان را ایفا می كنند، اگرچه شخصا به بعضی از موارد در این رابطه نیز انتقاد دارم، اما تا حد علمم سخن می گویم...اما هیچكدام از این عوامل راه اهانت را تامین نمی كند...
در هر حال، فراموش نكنید كه هر حرف جائی و هر نكته زمانی دارد: سوال آقای میردامادی این بود كه نظرتان در مورد سخنان رهبر چیست، و من هم در این مورد نظر دادم. اگر در موارد دیگر بشود، در این باره هم نظر خواهم داد همچنانكه تاكنون نیز بعضا نظر داده ام...
موفق باشید، طاهری موسوی
Posted by: Anonymous | mai 13, 2008 1:35 PM
آقای سید سعید موسوی طاهری فرزند نماینده سابق مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی ؛ شما یا به این حرفهایی که می زنید اعتقاد دارید که در این صورت انسان بی نهایت **** هستید و یا اعتقاد ندارید و برای پس از بازگشتتان به ایران با عنوان آقای دکتر دارید زمینه چینی می کنید تا از دستیابی به مقامات و مناصب عقب نمانید. از این دو حالت خارج نیست زیرا نمی توان انسان فهیم و در عین حال آزاده ای بود و این حرکات ارتجاعی رهبری در خصوص مسافرتهای دانشجویی و ترویج موسیقی را توجیه کرد.
مرد حسابی منظور رهبری این نبود که ترویج موسیقی در دانشگاه خوب نیست و در خارج دانشگاه خوب است ایشان بحث اسلامی کردن دانشگاهها را مغایر با ترویج موسیقی می داند یعنی در اسلام ایشان موسیقی جایی ندارد نه اینکه در دانشگاه مورد نظر معظم له ترویج موسیقی مجاز نیست و مثلا در جامعه مجاز است ( واضح است یا بیشتر توضیح بدهم؟)
ضمنا جنابعالی که در پاریس تحصیل می کنید بفرمایید اختلاط دختر و پسر مانع از رشد فکری می شود یا نه؟ مثلا خود شما وقتی دختر خانمهای زیبای پاریسی با مینی ژوپ و رکابی را در گرمای تابستان می بینید چه حسی به شما دست می دهد؟ آیا حواستان پرت می شود یا بر اثر تکراری شدن و طبیعی بودن این صحنه ها توجهتان را جلب نمی کند؟ آیا شما دچار گناه نمی شوید؟
مسافرت اعم از داخلی و خارجی به تجربیات دانشجو می افزاید اما نکته مهم آنست که رهبری نمی خواهد دانشجویان یعنی قشر روشنفکر جامعه پا به خارج از ایران بذارند و ببینند از برکت جمهوری ولایت فقیه ایشان چه تفاوتی بین ایران و حتی همین همسایگان دور و برش در مثلا خلیج فارس وجود دارد این است که فریاد اعتراض معظم له بلند شده است نه دلیل دیگر.
ضمنا از بند سوم به بند پنجم پردید بند چهارم را خوردید؟
Posted by: بچه دشت آزادگان | mai 15, 2008 1:14 AM
بنام خدا
اولا سلام به دشت آزادگان عزیز و به تمام ایران با شكوه، خیلی دوست داشتم اونجارو ببینم اما هیچوقت نشد... دوما، من متاسفانه نه بچه دشت آزادگانم و نه پدرم نماینده اونجا بوده.... ولی اگر فرضا هم بوده هیچ ربطی به بحث نداره، شما قصدتان خیر نیست وگرنه اینطوری بحث نمی كردید، سوما، شما اگر مدعی زندگی آزاد و مردم سالار هستید، باید بدونید كه احترام به طرز فكر و حتی حق مخالفت و اعتراض یك حقه، بنابراین من به عقاید شما احترام می گذارم، اما روش شما در اعتراض روش كاملا دیكتاتوری و غیر اخلاقی و همراه با ناسزا و ... است، قضاوت را به خوانندگان می سپارم... چهارما، منظور رهبری هرچه باشد، ایشان عنوان می كنند، من خودم كلاس آواز رفتم در تهران، گفتم جای دانشگاه ترویج موسیقی غیر سنتی نیست، برگزاری كنسرت های موسیقی سنتی اگر در برنامه های دانشگاه باشد، من هم موافقم و رهبر هم احتمالا مخالف نباشن، توضیحات شما با واقعیات جامعه اصلا منطبق نیست، صدا و سیما كه رئیس آن از طرف رهبریست نشان داده كه محدودیت موسیقیائی در قالب محدودیتهای ارزشی ترجمه می شه و موسیقی سالم هم همین ابعادو داره، فكر كنم شما در جنوب، از تلویزون های خارجی و عربی به اندازه كافی بهره می برید، صدا و سیمای ما هم باید مروج موسیقی سنتی و ارزشی ما باشه... پنجم، اینكه ممعنای فهم و آزادگی و حركات ارتجاعی را اگر دوست دارید بدانید می توانم كمكتان بكنم، بی شك معنای برداشتی شما از این واژگان بسیار ارتجاعی می باشد... بعلاوه گفتم كه مسافرت های داخلی خارجی هدفمند از نظر بار علمی و فرهنگی مخالفی ندارد، اما ساختار دانشگاهی ما آنقدر ضعیف است كه اصولا در برنامه ریزی های فرهنگی و علمی ناتوان می باشد، اگر توانمند بود، نتیجه آن دانشجویانی با محدودیت فكری و سلیقه شما مدعی بازار فكر و عقل كلی نمی شدند... شما كه اختلاط دختر و پسر را شرط توسعه فكری خودتان می دانید، بفرمائید تشریف بیاورید فرانسه... ما كه فرانسه را بدلیل علاقه خاص به زبان و ادبیات انتخاب كردیم... در ضمن خدمت شما عرض كنم، كه در كلاس خود ما از ۲۵ دانشجو در روز اول تحصیل تنها ۱۰ نفر باقی ماندند، و بقیه همه ترك دانشگاه كردند، اگر فرانسه بلدید، یه سری به آمار سطح آموزشی در مدارس و دانشگاههای فرانسه بزنید و ببینید كه یكی از بحرانی ترین بخش های ساختار اجتماعی فرانسه، همین بخش آموزش اولیه و دانشگاهی می باشد تا تا كنون هزاران بار دنبال اصلاحات بوده و هنوز هم هستند، جالبتر اینكه اتفاقا دولت جدید بر خلاف ذهنی شما، دنبال بازگشت «اخلاق محوری» در مدارس هست كه فقدان آن به افول سطح علمی و اخلاقی و خشونت گرائی و... منجر شده ... پس اگر اختلاط راهكار پیشرفت و توسعه بود، اینقدر بحران در سیستم ایجاد نمی شد، شما اگر دوست دارید تجربه شكست خورده غرب رو بازهم تجربه كنید، بی شك دچار ندامت خواهید شد، در ضمن من گفتم كه اختلاط باید بررسی بشه و ابعاد و چگونی آن تحلیل بشه و بلكه در این مورد نظرم موافق نظر رهبری، با برداشت شما از مسئله، نیز نباشد مطلب منو خوب بخونید یك بار دیگه... این را هم جهت طیب خاطر شما عرض كنم كه دخترهای ایرانی به مراتب زیباتر و با شخصیت تر و دوست داشتنی و با كلاس تر از دختران كذائی هستند كه ظاهرا شما دوست دارید از فیض شان مستفیض شوید... از مقایسه ایران با كشورهای همسایه و خلیج فارس البته تعجب نكردم، چون فكر و ذهن شما جوانان غیور ایران را تا حدودی می دانم، اما اگر فقط كمی چشمتان را باز كنید كشورهای عربی خلیج فارس كه در آنجا دیكتاتوری های فاحش حاكمند، فكر كنم صدها سال دیگر از نظر مردم سالاری و آزادی سیاسی به ما نخواهند رسید، البته اعتراف می كنم كه مردم سالاری ما كه ننتیجه انقلاب در مقابل سیستم ۲۵۰۰ ساله است با آرمان های ما خیلی فاصله دارد و زمان زیادی را برای تكامل نیاز دارد، اما اگر آنرا با سیستم های غربی مقایسه می كردید كه بازهم قیاس مع الفارق است... پس فقط بعنوان جوان احساساتی، به دنبال درس خواندن و بالابردن علمتان باشید كه بی تردید به دردتان بیشتر خواهد خورد، و بدانید كه از غرب گرائی و غرب اندیشی چیزی حاصل شما نخواهد شد، غرب از مقلدها تنفر و از اصالت گرایان ترس و واهمه دارد،... در عین اینكه حس تازه شكفته شما در اصلاحات را هم تحسین می كنم، اگرچه ظاهرا مسیر فكری شما به ناكجا آباد است... آخرین توصیه اینكه اگر قصد مناظره دارید از پرداختن به حواشی اجتناب كنید، كه ممكن است مثل الان دچار اشتباه در فرد و ... شوید. امیدوارم در شناخت حقیقت موفق باشید. بابت طولانی شدن بحث هم از آقا سراج عذر خواهی میكنم، اما میبینی كه نمی ذاران آقا....
طاهری موسوی
سراج : آقا سعید ، شما از طولانی شدن نگران نباش راحت و سر حوصله پاسخ خودت را بنویس. باز هم از اینکه به این وبلاگ توجه داری متشکرم
Posted by: Anonymous | mai 15, 2008 2:30 PM
خوب نماینده دشت آزادگان نه ، دشت غیر آزادگان چه فرقی می کنه؟آقای موسوی حرفت را بزن اما زیگزاگ نزن. حق با شما است این موضوع ربطی به شغل سابق پدر شما ندارد اما خوب صداقت ایجاب می کند حقیقت را هم کتمان نکنید.
Posted by: ازبرو بچه های پاریس | mai 15, 2008 6:37 PM
ما هم بالاخره به جمع وبلاگ داران پیوستیم: اینهم آدرس ما: http://sms-tm.blogfa.com/ خوشحال می شوم از نظراتتان بهره ببرم... شاد باشید و آدرس ما را هم به دوستان ابلاغ فرمائید. طاهری موسوی
سراج : ورودتان را به وبلاگستان تبریک می گویم امیدوارم مثل اینجا که افتخار می دادید و مرتب تشریف می آوردید و نظراتتان را با صراحت می نوشتید و انتقادات را با حوصله پاسخ می دادید از فضای آزاد دنیای مجازی بهره ببرید. پیروز و سربلند باشید
Posted by: Anonymous | mai 15, 2008 8:47 PM
1 - اقاي سراج امكان دارد متن سخنان رهبر را چاپ كنيد حقير امكان ديدن ويدئو را ندارم. و اينكه مكان و زمان سخنراني
2 - يكي از تحصيل كردن در فرانسه مي گفت يا نقل مي كرد يكي از دانشجويان بورسيه دولت مقدس جمهوري اسلامي ايران كلكسيون خوانندگان فرانسوي،انگليسي و ... داشت و حتي در مورد اين خوانندگان صاحب فتوا شده بود وقتي از وي سوال كردند كه شما چرا خوانندگان ايراني مانند ايرج ،گوگوش حميرا و ... را گوش نمي كني در جواب گفته بود آنان شرعي نيستند.
مويد باشيد
سراج : مقام رهبری در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی زمان وزارت آقای دکتر معین بشدت علیه ترویج موسیقی در دانشگاهها و مسافرتهای خارجی دانشجویان و حتی مسافرتهای دانشجویان به کیش اعتراض می کند.
Posted by: محمد زاده | juin 1, 2008 1:46 PM